U tekstu koji prenosimo iz brošure, vrlo zanimljivo mi je sagledati imena i prezimena ljudi koji su učestvovali u samovrednovanju naše škole. Svima će dosta toga postati jasnije, a ponajviše zbog nedavnih događaja vezan za jedan 6. razred. Pa i samom razredniku toga razreda, koji tada još nije niti radio, pa pogledajmo:
Školski tim za kvalitetu
Ravnatelj škole Josip Mandurić, dipl. teol., dipl. iur
Stručni suradnik pedagog Gordana Runje, nastavnik razredne nastave i dipl. pedagog
Stručni suradnik psiholog Mr. spec. Silvija Mihaljević, klinički psiholog
Stručni suradnik defektolog Sanda Zlatarić, prof. rehabilitator
Učiteljica razredne nastave Marija Vučak, nastavnik razredne nastave
Predmetni učitelji Ksenija Moguš, prof. matematike i fizike, Tomislav Kralj, prof. PTO
Predsjednica Vijeća učenika Iva Ižaković, 8.a
Član Školskog odbora Krunoslav Ižaković
Predsjednica Vijeća roditelja Mirta Kotromanović
Roditelji Marko Pipunić, Ivica Škojo
Predstavnik osnivača Davor Brust, voditelj Odsjeka za prosvjetu, tehničku kulturu, djecu i mladež
Kritički prijatelj Marina Ništ, viša savjetnica u Agenciji za odgoj i obrazovanje, Podružnica Osijek
Riječ ravnatelja
Škola, kao ustanova od posebnog značenja za društvo, ima obvezu i potrebu trajnog razvoja i unapređivanja da bi bila spremna odgovoriti na sve potrebe učenika i pružiti im potrebna znanja, vještine i kompetencije za samostalno učenje i život. Zato treba neprestano tražiti odgovor na pitanje: U čemu možemo biti još bolji?
Uključivanjem u projekt samovrednovanja svi učenici, roditelji i zaposlenici škole dobili su priliku dati svoj doprinos u povećanju kvalitete života i rada škole. Zato smo u provedbu projekta samovrednovanja uključili sve učenike, roditelje i zaposlenike škole koji su kroz SWOT-analizu imali priliku reći svoje mišljenje o prednostima, nedostacima, mogućnostima i poteškoćama u radu škole. Dobili smo mnoštvo ideja i prijedloga koje smo ugradili u razvojni plan škole. Imenovanjem tima za kvalitetu i kritičkog prijatelja dobio sam trajnu pomoć u unapređivanju kvalitete rada škole. Izražavam svoje zadovoljstvo sudjelovanjem u projektu.
Josip Mandurić, dipl. teol., dipl. iur
Riječ kritičkog prijatelja škole
Redovito sam upoznata s važnim aktivnostima koje se provode u školi. Školski razvojni plan nastao je kao rezultat temeljito provedene i obrađene SWOT-analize. Opsežan je i obuhvaća nekoliko područja djelovanja. Zahtijeva mnogo energije svih učenika i djelatnika škole, ali kako su neke aktivnosti već u tijeku, a neke je predviđeno provesti tijekom ove i idućih školskih godina, mislim da neće biti većih poteškoća u njihovoj provedbi.
Sama sam se aktivno uključila u profesionalno osnaživanje učitelja na području vrednovanja tako da sam održala višesatno interaktivno predavanje o subjektivnim i objektivnim čimbenicima u ocjenjivanju.
Iako škola već dugo dobro funkcionira, prepoznaje se želja i težnja za stalnim osuvremenjivanjem i napredovanjem u svim područjima. Pravo je zadovoljstvo biti kritički prijatelj u ovakvoj školi.
Obilježja škole
OŠ Antuna Mihanovića smještena je u neposrednoj blizini centra grada. Dio učenika stanuje u prigradskim naseljima Podravlje i Tvrđavica te svakodnevno putuju u školu organiziranim prijevozom. U šk. god. 2008/2009. nastavu pohađa ukupno 444 učenika raspoređenih u 18 odjela. Škola radi u jednoj smjeni i ima organiziran produženi boravak za dvije skupine učenika. Zaposleno je ukupno 47 djelatnika: 30 učitelja, pedagog, psiholog, defektolog, knjižničar, ravnatelj i 12 osoba u administrativno-tehničkoj službi. Zbog sudjelovanja u različitim projektima škola nosi sljedeće nazive: Međunarodna ekoškola, GLOBE-škola, Škola bez nasilja, Kvalitetna škola. Učenici škole redovito sudjeluju na susretima i natjecanjima na školskoj, županijskoj i državnoj razini te postižu zapažene rezultate.
Posebnosti škole
Škola je uključena u sljedeće projekte: Za sigurno i poticajno okruženje u školi, Kvalitetna škola, Ekoškola, GLOBE-projekt.
Organizirano je ukupno 16 skupina dodatne nastave i 19 skupina izvannastavnih aktivnosti kojima je obuhvaćeno ukupno 363 učenika. 330 učenikauključeno je u različite sportske, umjetničke i tehničke izvanškolske aktivnosti.
Za učenike s posebnim potrebama organizirano je terapijsko jahanje u udruzi »Mogu« u Osijeku, osobni asistent za učenike s ADHD-om, Ples pisanja, Rehabilitacija putem pokreta i Slušno integracijski trening.
Škola ima učeničku zadrugu koja se zove »LIPA« sa sljedećim sekcijama: keramika, batik, konstruktori, slikarstvo, zlatovez.
Partnerstvo škole
Škola uspješno surađuje s Agencijom za odgoj i obrazovanje – Podružnica Osijek, različitim udrugama građana, športskim klubovima i društvima.
Škola je sjedište četiriju županijskih stručnih vijeća i domaćin mnogobrojnih seminara za učitelje i stručne suradnike koje organizira Agencija za odgoj i obrazovanje te sjedište za polaganje stručnih ispita za učitelje razredne nastave.
S udrugom »Vaga« sudjelujemo u projektu »Optimalnom težinom do zdravlja«, s udrugom »Breza« u projektu »Zemlja djece – zemlja bez granica«. Surađujemo s Društvom za psihološku pomoć »Sunce«, Centrom za mir, nenasilje i ljudska prava Osijek, udrugom Roma »Luna« iz Belog Manastira, Društvom naša djeca, Crvenim križem, Centrom za socijalnu skrb, policijom, Skloništem za žene žrtve obiteljskog nasilja, Domom za djecu »Klasje«, udrugom »Šokačka grana«, Centrom za odgoj i obrazovanje »Ivan Štark«, galerijama, muzejima i drugim ustanovama.
Učenici rado sudjeluju u humanitarnim akcijama koje su organizirane u školi s ciljem pomoći onima koji su u potrebi.
Razvojni prioriteti škole
Nakon izrade samoevaluacijskog izvješća poboljšanja je potrebno učiniti u sljedećim prioritetnim područjima:
1. Podrška učenicima: smanjivanje i preveniranje nasilja među učenicima
2. Uvjeti rada: briga o prehrani učenika u školi, povećanje dostupnosti lektire i opremljenosti školske knjižnice
3. Slobodne aktivnosti učenika: povećanje broja skupina izvannastavnih aktivnosti i dodatnog rada s nadarenim učenicima, poboljšanje kvalitete rada u izvannastavnim aktivnostima i organiziranje slobodnog vremena učenika
4. Postignuća učenika: unapređivanje sustava ocjenjivanja vrednovanja postignuća učenika.
Školski tim za kvalitetu
Razvojni plan škole
• Organizirati edukaciju novih učitelja za UNICEF-ov projekt: Za sigurno i poticajno okruženje u školama i provedba projekta
• Organizirati radionice o nenasilju za rizične skupine učenika
• Osnovati i educirati grupu medijatora učenika i grupu vršnjačke pomoći
• Izraditi vrijednosti, pravila i posljedice za svaki odjel
• Osnovati vijeće učenika za izradu etičkog kodeksa
• Izraditi etički kodeks za učenike i zaposlenike
• Organizirati roditeljske sastanke na temu nasilja
• Osmisliti program za ispraćaj učenika osmih razreda
• Organizirati radionice i predavanja za učenike i učitelje na temu tolerancija i predrasude
• Organizirati natjecanje u pjevanju za učenike
• Formirati Povjerenstvo za brigu o pravilnoj prehrani učenika
• Surađivati s udrugom »Vaga« u projektu »Optimalnom težinom do zdravlja« (predavanja za učenike, roditelje i učitelje o pravilnoj prehrani)
• Izraditi jelovnik u suradnji sa školskom liječnicom, doktorom nutriciologom, roditeljima i učiteljima
• Opremiti školsku kuhinju novim štednjakom i toplim kupkama
• Utvrditi broj primjeraka obvezne školske lektire u školskoj knjižnici
• Iz vlastitih prihoda škole i donacijama nabaviti veći broj lektirnih naslova
• Prikupljanje knjiga od učenika
• Uključiti roditelje u akciju opremanja školske knjižnice
• Predstavljanje učenicima sadržaja izvannastavnih aktivnosti i dodatnog rada s učenicima
• Uključiti roditelje u izbor aktivnosti u školi (anketom na početku školske godine)
• Uključiti roditelje i vanjske suradnike u vođenje različitih aktivnosti u školi•
Edukacija učitelja za vođenje izvannastavnih aktivnosti i dodatnog rada
• Osmisliti radionice i druge aktivnosti u školi u vrijeme učeničkih praznika
• Formirati različite klubove učenika u školi
• Osnovati školski učenički bend
• Organizirati kreativne radionice za učenike
• Organizirati predavanja i radionice za učitelje na temu ocjenjivanje
• Izraditi kriterije ocjenjivanja
• Na sjednicama razrednih vijeća raditi na ujednačavanju kriterija ocjenjivanja
• Informirati učenike i roditelje o kriterijima i elementima ocjenjivanja za svaki predmet
• Organizirati izvođenje nastave predmetnih učitelja u razrednoj nastavi
• Primjenjivati različite oblike ispitivanja znanja koristeći individualni pristup
• Vježbati učenike u samoprocjeni
• Razvijati kod roditelja realna očekivanja u ocjenjivanju
Misija škole
Mi smo škola ljubavi: volimo svako dijete, poštujemo njegovu osobnost, prihvaćamo njegove sposobnosti i uvažavamo različitosti. Želimo da škola učenicima postane drugi dom u kojem će se osjećati sigurno, prihvaćeno i voljeno.
Nema komentara:
Objavi komentar