četvrtak, 15. ožujka 2012.

ODGOJNO OBRAZOVNA USTANOVA - ŠKOLA

Dali je škola i odgojna ustanova?


Ponukan stalnim raspravama o tome tko treba odgajati NAŠU DJECU i stalnog otpora u raspravama da to škola nikako nije. I još više se čudim tome, jer sve više taj otpor dolazi iz redova prosvjetara - djelatnika tih istih ustanova, pa stoga evo i dijela Zakona o osnovnom školstvu koji to odlučno opovrgava:



I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim se Zakonom uređuje djelatnost osnovnog školstva kao dio jedinstvenog sustava školstva.

Djelatnost osnovnog školstva od posebnog je društvenog interesa.

Djelatnost osnovnog školstva obuhvaća odgoj i obvezno školovanje, druge oblike školovanja djece i omladine i školovanje odraslih osoba.

Članak 2.

Svrha je osnovnog školstva da učeniku omogući stjecanje znanja, pojmova, umijeća, stavova i navika potrebnih za život i rad ili daljnje školovanje.

Škola je dužna osigurati kontinuirani razvoj učenika kao duhovnog, tjelesnog, moralnog, intelektualnog i društvenog bića u skladu s njegovim sposobnostima i sklonostima.

Ciljevi su osnovnog školstva:

– da kod učenika potiče i razvija interes i samostalnost pri učenju i rješavanju zadaća, stvaralaštvo, moralnu svijest, estetski ukus i kriterij, samopouzdanje i odgovornost prema samome sebi i prirodi, društvenu, gospodarstvu i političku svijest, snošljivost i sposobnost suradnje, poštovanje ljudskih prava, dostignuća i težnji;

– da učenika pouči pismenosti, komunikaciji, računu, znanstvenim i tehnološkim principima, kritičkom promatranju, razumnom raspravljanju, razumijevanju svijeta u kojem živi i razumijevanju međusobne ovisnosti ljudi i prirode, pojedinaca i nacija.


OSTALO PROČITAJTE NA LINKU:
http://www.poslovniforum.hr/zakoni/zakon_o_osnovnom_skolstvu.asp

Dakle, ja kao laik i kao roditelj iz ovoga shvaćam da je osnovna škola, osim u ugrađivanju osnovnih znanja iz određenih predmeta, zadužena i u odgoju djece. Idemo to gledati ovako.
Mi roditelji svoje djete odgajamo kod kuće. To radimo s više ili manje znanja i umješnosti. Nismo svi isti u tome iz niza razloga. Nemamo svi jednake predispozicije i pozicije da ih imamo i to je logično. Ali svi isto tako znamo i koje su norme ponašanja. E sada ja tu vidim ulogu škole u slijedećem. Pošto škola, po svojoj funkciji i po svom autoritetu ustanove,  ima dužnost i zakonsko pravo da odgaja, onda me čudi i sav taj otpor prema istom. Dakle po mojoj slobodnoj procjeni, ta ista škola trebala bi voditi računa da se, barem dok su naša djeca u školi, te norme ponašanja provode prema svima jednako. Škola je ta koja treba prepoznati loše ponašanje, isto pokušati i korigirati. Zašto mislim da je to tako? Naša škola ima oko 400 djece i svi idu u jednu smjenu. U predhodnim diskusijama smo se složili da sva djeca koja dođu u školu, nemaju iste osnove u ponašanju koje su donjele od kuće. Njih je po prilici uvijek nekih 10 posto i manje. Tih 10 posto učenika kroz svoje školovanje na sebe privuče još barem 10 posto onih koji su na granici takvog ponašanja (oni koji im se pridruže smatrajući da je to cool ili jednostavno iz razloga linije lakšeg otpora). E sada idemo predpostaviti tezu da škola nije tu da ODGAJA ili ne radi to dobro. Što je sa 80 posto ostalih učenika koji pohađaju nastavu i što je sa 100 posto djelatnika koji tu nastavu treba provoditi? Jednom riječju ANARHIJA.

Dakle ja (a vjerujem i većina roditelja) očekujem od škole da mome djetetu osigura slijedeće uvjete:

- nesmetano praćenje nastave
- sigurno provođenje vremena za vrijeme trajanja odmora
- zaštitu od devijantnog ponašanja pojedinaca (i učenika i nastavnika i ostalih djelatnika škole)

Dali ja to nešto puno tražim? Nemam pojma, ali izgleda da tražim.

Naša škola ima nekoliko pisanih kodeksa:
- kodeks o oblačenju
- kodeks o ponašanju učenika putnika u autobusu
- kodeks o ponašanju u školi

Šta sad tu nije jasno? Molim školu da provodi isto!!! Dali su ti kodeksi u svrhu obrazovanja ili odgoja?

Mislim da sam jasan?
Apeliram na sve da se uključe u raspravu oko ovoga, kako bi došli do što jasnijih zaključaka, a ne da ja ovdje ''provodim'' svoje mišljenje i svoje ''zaključke''. I evo javno se zahvaljujem svima onima koji nešto žele reći na ovu temu. Isto tako molim i nastavnike i stručnu službu da se uključe u raspravu (mogu to napraviti i potpuno anonimno), a kako bi dobili i zaokruženo mišljenje o tome tko sve mora osim roditelja voditi računa o odgoju djece.

Nema komentara:

Objavi komentar