utorak, 27. ožujka 2012.

BILJEŽNICA SRAMA - drugi dio

E sad ću se malo pozabaviti sa ''bilježnicom srama'' koja je sastavni dio Imenika svakog razreda u našoj školi. Koja je svrha te bilježnice? Nikada nismo dobili (a više puta je upitano na roditeljskim sastancima) jasao i svrsishodno objašnjenje na postavljeno pitanje. Pa evo i na zadnjem roditeljskom sastanku u jednom šestom razredu je ponovno postavljeno, po ko zna koji puta, isto pitanje i to izravno ravnatelju. Njegov odgovor je bio izuzetno štur i općenit. Rekao je da ona služi na njihovu internu upotrebu. Sad se ja tu pitam, a čemu služe rubrike u imeniku za svako djete? Mislim da ima dovoljno mjesta za opaske i zapise u rubrikama u imeniku kako bi se opisalo ponašanje pojedinog učenika.
dakle stjeće se dojam da ''bilježnica srama'' ne služi nizašta drugo, nego da bi rasteretila taj imenik, ili jednostavno za to da se ipak nebi djeci pisale individualne opaske na njihovo ponašanje. Npr. Ivo Ivić ometa nastavu šetajući pod nastavom, baca papirnate kuglice drugim učenicima u glavu....., ili Marija Marić priča pod nastavom, ne prati istu i ometa učiteljicu i razred u nastavi. Ili Petar perić nije dočekao ulazak učitelja na svom mjestu i pri tome je omeo početak nastave na vrijeme..... dakle to su sve opaske koje bi poslije utjecale na ocjenjivanje ponašanja djeteta na kraju godine, odnosno direktno utjecale na ocjenu vladanja pojedinog djeteta. Dakle po mom zaključku kao laika, ''bilježnica srama'' jedino može imati svrhu da se rastereti učitelj koji treba upisati petero, šestero ili desetero djece u njihove rubrike u imeniku, nego je brže i lakše napisati sedmi a nije dočekao nastavnika na svojim mjestima.
Isto tako, kada opaske o ponašanju djeteta ne upišete u njegovu rubriku, tada razrednik nema uvida u ponašanje pojedinog učenika i tako propušta priliku za to isto ponašanje upozoriti roditelja na informacijama, pa tako i roditelj ne znajući kako se ponaša njegovo djete, propušta priliku za korekciju istog.
Dakle, koja je prava svrha bilježnice srama?
Jako bih volio čuti neko suvislo i realno objašnjenje

2 komentara:

  1. Lijep pozdrav na početku, neko vrijeme me nije bilo i vidim puno toga se događalo. Ovako ta bilježnica srama je po meni jako dobra stvar. Jeste li ikada zagledali kako izgleda školski imenik a kako dnevnik? Imenik učenika sadrži prostor za upisivanje ocjena i napomena kod svakog učenika samo što u te napomene učitelji moraju upisati što su i kada učenika ispitivali, zabilježiti datum, upisati kod svakog učenika kada je bila pisana provjera. Tako da u tim rubrikama u imeniku učenika nema mjesta da se upisuju učeničke nepodopštine. U dnevnik rada upisuju se napomene, ali kako vidim da ne znate, u jednom tjednu učenici naprave više nepodopština nego ih stane u rubriku napomena za taj tjedan. Tako da je ovo jako dobro rješenje, ne vijaju se razrednici po hodnicima da bi im se predmetni učitelji žalili nego jednostavno svoje pritužbe učitelji upisuju u tu bilježnicu. Pa prije nego se idući puta upitate o rubrikama u imeniku, malo se zainteresirajte kolike su te rubrike i što se u njih upisuje

    OdgovoriIzbriši
  2. Dunja, hvala na savjetu i objašnjenju. Međutim meni se čini da se onda ta bilježnica ne koristi kako treba. Dakle, ako u imeniku nema dovoljno mjesta za upisivanje vladanja učenika, onda je bilježnica ok, kao dopuna imeniku. Međutim ta bilježnica je postala opća sprdnja iz razloga što nastavnici u nju upisuju ''kolektivne zapise'' po principu ''svi'' su krivi, a što nije istina. dakle ja vidim svrhu te bilježnice tek onda kada bi ona bila ispisana po abecednom redu učenika i kada bi se u nju upisivalo vladanje svakog pojedinog učenika, a na kraju godine iz te bilježnice zaključivala ocjena vladanja. Dakle, ako u imeniku nema dovoljno mjesta u rubrikama, onda bilježnica ima svrhu, ali samo kada zamjenjuje istu rubriku u imeniku, kao dopuna iste. Inače ne vidim svrhu da se ona koristi za kolektivne zapise cijelog razreda. NPR.: 8 učenika nakon zvona juri po razredu, uđe učitelj u razred i zapiše ''cijeli 6b razred nakon zvona pravi nered i nije dočekao ulazak nastavnika na svojim mjestima''. Prvo, takva tvrdnja upisana u bilježnicu nije istinita, jer je na mjestima bilo 17 učenika, a troje nije ni bilo uškoli zbog bolesti. Dakle krivnja 8 učenika je svedena na krivnju cijelog razreda. E sad se ja pitam koja je svrha toga? Dali komocija nastavnika kojem je brže upisati gore navedenu rečenicu, nego osam puta, za svakog krivca, upisati jednu te istu rečenicu u njegovu rubriku u imeniko, odnosno na njegovu stranicu u ''bilježnici srama''. Ovakvim zapisima svedenim na kolektivnu krivnju, dajete poruku onima koji prave nered, da ga prave i dalje, jer nema sankcija, a onima koji su na granici takvog ponašanja dajete zeleno svijetlo da se pridruže onima koji prave nered iz istog razloga - nema sankcija. Pri tome onima dobrima poručuješ ''ti si magarac'' jer si dobar, i onako te svrstaju u istu grupu. Dakle da ponovim, bilježnica ima svoju svrhu samo ako je dopuna imeniku i to tako koncipirana da svaki učenik ima svoju stranicu ili dvije i da se onda to koristi za opaske. Što meni kao roditelju vrijede kolektivni zapisi, a da ne govorim razredniku? Razrednik dobije dojam da mu cijeli razred nevalja, a to nije istina. Ktome još propušta šansu korigirati ponašanje nekolicine učenika i propušta za to obavjestiti njihove roditelje, jer na osnovu kolektivne krivnje može samo utvrditi da mu cjeli razred nevalja. Što dakako nije ni blizu istini. Molim te mi odgovori što misliš o ovome.

    OdgovoriIzbriši