Sada je krajnje vrijeme da se stvari dovedu do kraja.
U razgovoru sa nekolicinom roditelja naše škole, dobijam dojam da je njihov generalni stav, kako škola probleme pokušava minorizirati, označiti ih beznačajnima i jednostavno ne počinje ih riješavati na vrijeme i učinkovito.
Dakle idemo ponovo sa situacijom.
Djete koje je u prvom razredu detektirano kao problem (neprilagođeno, nema odnos prema autoritetima, nema izgrađenu percepciju što je u redu, a što ne) drugim riječima neodgojeno. Oko sebe okuplja grupicu istomišljenika (po principu, ako se nemožeš suprotstaviti onda se pridruži ili jednostavno isto tako neodgojene djece) koja sustavno maltretiraju sve oko sebe. To se događa u školi, a nastavlja se i nakon škole. Posebno se maltretira jedna grupa djevjćica. Dakle problem je od prvog razreda, a sada su šesti. Problem još nije riješen. Naravno što su djeca starija način maltretiranja je gori i gori. Sve se događa pred očima škole (razrednika, stručne službe). Po zadnjem saznanju razrednik je uzeo inicijativu i pokušava riješiti problem. No stjeće se dojam da se sve radi jako sloly i u rukavicama, jer ipak problematični učenik je djete intelektualaca i viđenijih roditelja sa društvenim statusom. Pitam se kako brzo bi bio riješen problem da je taj isti dječak recimo djete samohranog roditelja koji radi na blagajni u Konzumu? Dali bi se brže nalazila riješenja?
No kako rekoh razrednik je počeo sa rješavanjem problema, a sad se pitam kada i kako brzo će to biti riješeno. RAZREDNIČE SAMO NAPRIJED I NEDAJTE SE OMEST PRED AUTORITETIMA.
1. ISKORISTITE SVOJ AUTORITET RAZREDNIKA I RAZGOVARAJTE SA RODITELJIMA
2. IZVJESTITE STRUČNU SLUŽBU ŠKOLE O TIM RAZGOVORIMA
3. STRUČNA SLUŽBA TREBA ISKORISTITI SVOJ AUTORITET I ZNANJE U RIJEŠAVANJU PROBLEMA
4. ISKORISTITI SVE MOGUĆE ZAKONSKE OVLASTI I RIJEŠITI PROBLEM
5. U KOLIKO NE ŽELITE RADIKALNO POSTUPITI, ONDA RECITE RODITELJIMA OŠTEĆENE DJECE, ŠTO MOŽETE A ŠTO NE I KOJE SU NJIHOVE MOGUĆNOSTI DA ZAŠTITE SVOJU DJECU
U KOLIKO NISTE U MOGUĆNOSTI RIJEŠITI OVAJ PROBLEM, MOLIM VAS SAZOVITE RODITELJSKI SASTANAK, STANITE PRED RODITELJE I TO RECITE, KAKO BI MI RODITELJI PODUZELI DRUGE MJERE ZAŠTITE SVOJE DJECE.
IPAK STE VI UNICEF-ova ŠKOLA ''BEZ'' NASILJA
"... MOLIM VAS SAZOVITE RODITELJSKI SASTANAK, STANITE PRED RODITELJE I TO RECITE, KAKO BI MI RODITELJI PODUZELI DRUGE MJERE ZAŠTITE SVOJE DJECE."
OdgovoriIzbrišiEto mene opet. Čitam malo ovaj blog, posebno me zaintrigirao onaj dio o vjeronauku u školama, ali neki drugi puta o tome. U pravu ste kada kažete da je nečije drugo dijete u pitanju možda bi problem već bio riješen. Jedino mi nije jasan ovaj zadnji dio koji sam citirala iz vašeg pisanja. Ako ste sami vidjeli da se problem ne rješava, vidim da je bio neki sastanak roditelja i učenika gdje su neki plakali prije, a neki poslije, koje ste vi to mjere kao roditelji poduzeli da zaštite vaše dijete, jer vidim da pišete da ćete ih poduzeti...Pa što ste do danas poduzeli, skoro 14 dana nakon što ste napisali da ćete poduzeti mjere da zaštite svoju djecu?
Pa evo i pojašnjenja. Na roditeljskom sastanku roditelji su zaključili da je jedino škola ta koja taj problem treba riješiti, te da mi roditelji to i očekujemo od iste.
OdgovoriIzbrišiNaravno mi roditelji smo spremni prepustiti rješavanje problema školi. Zašto? Prije svega što smatramo da je škola dovoljno stručna i timski koncipirana da isti riješi. Dakle nas u cjelom slučaju zanimaju dvije stvari:
1. Stručna pomoć dotičnom dječaku i njegovim roditeljima
2. Zaštita naše i sve druge djece od ovog i sličnih problema u školi
Dakle kao zaključak i odgovor na vaše pitanje:
Prvo i osnovno, dječakovo ponašanje se u konkretnom periodu popravilo, no želim naglasiti da se to događalo i prije, no kada je monitoring popustio ili kada je dječak ocjenio da ga više nitko ne prati po pitanju ponašanja, on je svoje postupke počeo ponavljati, ali svaki puta u sve težem obliku. Dakle ovo upućuje na to da se sa dječakom ne radi u kontinuitetu, a što je očito potrebno. Moje osobno mišljenje je i da se u kontinuitetu mora raditi i sa roditeljima dotičnog dječaka. Dakle, očekujemo od škole rezultate toga, jer škola to može i mora provoditi. To joj nalaže i zakon i struka.