utorak, 3. travnja 2012.

Pravilnik o ocjenjivanju učenika

Pomno čitajući ovaj pravilnik i iščitavajući njegove članke, došao sam do zaključka da se on često i krši. Razlog vidim u tome da ili su nastavnici nedovoljno upoznati sa istim, ili ga krše iz praktičnih razloga: preobimno gradivo u odnosu na broj sati ili prevelika razredna odjeljenja. I iz jednog i iz drugog razloga je moguće kršenje ovog pravila. No mislim da je i jedan od velikih uzročnika kršenja pravilnika o ocjenjivanju i to što su učenici i roditelji nedovoljno upoznati sa istim.
Lijepo molim sve razrednike da na roditeljskim sastancima i SRZ upoznaju sa istim i učenike i roditelje. Najviše za to da svi znamo sve i da poslije ne bude nikakvih nedoumica kod zaključivanja ocjena, jer kraj škole je vrlo blizu.
Iskreno, nebih vam bio u koži. Sada će na vas krenuti pritisak nas ''ambicioznih'' roditelja koji smatramo da su naša djeca lumeni i kako sve znaju, te je nemoguće da imaju manje od četiri. (naročito u završnim razredima kada se skupljaju bodovi za upis u srednju - i to je jedan od razloga zašto svi moramo znati sve o ovom pravilniku, jer naša djeca slijedeće godine poćinju sa skupljanjem bodova za upis u srednju školu). Na drugu stranu suočit ćete se sa djecom koji ne smiju razočarati svoje roditelje i njihove ambicije, pa će vam na satu plakat oko ocjene i molit vas za veću ocjenu. Biti će tu i ne mali broj onih koji žele ispraviti negativnu ocjenu od cijelog polugodišta da bi izbjegli ispite. Biti će tu i onih koji imaju i veći broj negativnih koje će htjeti svesti na broj koji im omogućava izlazak na ispit. No osobno se najviše grozim roditelja koji dolaze tjerati pravdu u školu i zahtjevati višu ocjenu jer oni ''znaju'' koliko njihovo djete zna. dakle, ja sam jedan od roditelja koji poštuje nastavničke kriterije i djeca su ta koja se tim kriterijima trebaju prilagoditi. No ne znači da se i sa nekim kriterijima i stilovima rada pojedinih od vas i slažem, no o tome nekom drugom prilikom.
Apeliram na sve vas nastavnike da pomognete djeci svojim radom, angažmanom i nemojte dozvoliti da upadnete u cajtnot sa satnicom, pa vam se dogodi da u zadnjim tjednima škole dovedete i sebe i djecu u bezizlaznu situaciju.
Isto tako apeliram na vas da ''kazneni'' petominutni testovi i kaznena ispitivanja nisu pedagoške mjere i nisu u skladu sa pravilnikom o ocjenjivanju. To je opet jedan od načina kolektivizacije krivnje. U buduće sve takve akcije biti će  i objavljene na ovom blogu u koliko ih budete koristili. Naučite se komunicirati sa djecom. Pa nije istina da su uvijek oni krivi, a naročito ne ''svi''. Molim vas da o tome vodite računa i koristite druge pedagoške mjere za sankcioniranje problema u razredu, jer kazneni testovi i kaznena ispitivanja to nisu.

Još jednom dajem link Pravilnika o ocjenjivanju:

http://www.shu.hr/downloads/pravilnik4x.pdf

Nema komentara:

Objavi komentar