četvrtak, 12. travnja 2012.

EH TA MATEMATIKA

Da i ja kažem eh ta matematika. Top predmet u školi, top nastavnici u školi, najveća muka učenika u nastovnom programu kroz cijeli tjek njihovog obrazovanja. U našoj školi dvije nastavnice i dva potpuno različita stila vođenja nastave. Dvije dijametralno različite osobe i po metodici nastave i po predznanju koje ostaje nakon njihovog rada.
Osvrnit ću se na stil jedne od njih, a mislim da će ju svi prepoznati.

Njeno znanje struke je besprijekorno. Metodika rada odlična. Predznanje za nastavak školovanja odlični. Prepuna gafova. Odgojne metode upitne.

Evo nekoliko riječi upućenih direktno njoj.

Profesorice, vaš predmet je vjekovima učenicima zadavao najveće glavobolje u njihovom školovanju.
Vi prije svega morate shvatiti da velika većina vaših učenika u svom životu neće koristiti matematiku osim u svakodnevne svrhe. Većina vaših učenika neće studirati ništa što je vezano za matematiku i sve oko nje. Dakle morate shvatiti da vaš predmet nije sve u životu vaših učenika i da ti isti učenici imaju i drugih afiniteta. No vi uporno birate teži put za njih.
Isto tako ne odvajate učenike po sposobnostima koje su potrebne za savladavanje tako kompleksnog gradiva za njih. Svima isto, a kriterij ocjenjivanja na rubu regularnog. Zašto mislim da je na rubu regularnog? Nekoliko razloga je za to mišljenje.
Kao prvo ne znam, sa stručnog stanovišta gledano, koliko je obiman i kompleksan nastavni plan i program na nacionalnom nivou i tko ga je osmislio i u suradnji s kime. Mnoga djeca uopće ne kuže što za što služi u matematici i koja je praktična primjena istih suludih stvari kojima ih bombardiramo i učimo. Dakle mislim da bi u metodologiju rada u matematici trebalo ugraditi nešto što se zove praktična primjena u svakodnevnom životu. Osnovnoškolska djeca bi puno lakše shvatila istu, od same uporabe nebrojenih formula za izračunavanje suludih zadataka, kojima oni , za divno čudo, ne vide svrhu.
Još je tu i vaš način rada da učenicima zagorčavate kontrolne ispite, birajući najteže moguće zadatke iz zbirke zadataka. Ne znam dali možete shvatiti da neka djeca to ne mogu naučiti bez plaćenih instrukcija, jer ni roditelji nisu posve kompetentni za rješavanje istih. Znam, hladno će te reći da je to po nastavnom planu i programu. Hm - hm. Tema za raspravu.
Vi ste osoba koja djeci može pomoći, ali isto tako i odmoći.
No ima tu još stvari za raspravu, a to su vaši kazneni petominutni testovi koji su u svrhu odgoja? Vrlo upitna pedagoška metoda. Možete li shvatiti da se ne vrti cjeli svijet oko matematike? Možete li shvatiti da ta djeca osim vašeg predmeta trebaju učiti i hrvatski jezik i biologiju i kemiju i strani jezik i fiziku i geografiju i povjest, a ponekad moraju pročitat i napisat lektiru. Jel ipak moguće da shvatite da se ne svodi sve na matematiku. Kako neko djete, koje taj dan nije vježbalo matematiku, nego je učilo neki od navedenih predmeta, može odraditi taj vaš kazneni petominutni test, a da pri tome ne pokvari prosjek ocjena iz vašeg predmeta.
Začudo vaš predmet je uveden i u sve kriterije za upis u srednju školu, pri čemu vi djeci otežavate izglede za upis zbog upitnih pedagoških metoda. Kazneni test. Ako neznate drugačije, mogu reći samo, jadna naša djeca.
Druga stvar na koju vam želim skrenuti pozornost je vaše dugotrajno ocjenjivanje pismenih radova naše djece. Neki rezultati se čekaju i preko dva tjedna i duže. Za vrijeme ta dva tjedna ispredajete još jedno do dva poglavlja novog gradiva. Što je sa ispravljanjem dobivenih ocjena. samo negativni imaju pravo ispravka, a što je sa onima koji nisu zadovoljni dobivenom, pozitivnom ocjenom? Oni nemaju pravo ispravka. Dajte se malo organizirajte!
Tada opet dolazimo do onoga da je svaki bod za upis u srednju školu bitan. Našu djecu to čeka od iduće godine, moraju paziti na svaki bod koji će im biti bitan za upis u željenu srednju školu. Nažalost jedan od tih i takvih kriterija je i matematika. Stoga vas molim nemojte djeci rušiti prosjek kaznenim testovima i kaznenim odgojnim ocjenama. Imate rubriku za opasku u imeniku i za svako djete možete napisati što mislite, a razrednik će to prenijeti nama roditeljima. Mi ćemo poduzeti što je potrebno na osnovu vaših opaski. Naravno tu je i vaše redovno zadavanje testova djeci dva tjetna prije kraja školske godine, a ispravljanje vam traje duže od sedam dana. Iz kuloara sam čuo, od roditelja starije djece, kako je bilo slučajeva kada ste rezultate testa slali SMS-om i to nakon završetka škole. Skrećem vam pozornost da si uzmete dovoljno vremena za odrađivanje tih testova, pa i ispravaka istih.
Zadnji primjer u našem razredu je i ovaj zadnji test. Ušli ste na nastavu 7 minuta nakon zvona (štopano od strane učenika), onda ste držali predavanje o štoperici? pet minuta, podjela zadataka je trajala 5 minuta. Naravno, stručno ste uspjeli odabrati najteže i najobimnije zadatke iz nastavnog poglavlja. No to nije sve, vi još za vrijeme testa uspjevate skretati pozornost na sebe, svađajući se sa jednim učenikom i konstantnim razgovorom sa drugim učenikom, pri čemu u opće ne marite dali takvim ponašanjem ometate koncentraciju drugih učenika koji pišu test. Bravo!
Imali ste i onaj gaf sa ''higijenskim satom'' opisanom u mom postu ''Higijena tjela ili higijena uma''. Bravo i za to!
Sve u svemu, srdačan vam pozdrav i dajte malo olabavite!

Nema komentara:

Objavi komentar