subota, 31. ožujka 2012.

Kriteriji ocjenjivanja i stavovi učitelja u našoj školi

Evo jedno istraživanje o ocjenjivanju i njihovim kriterijima u kojem su sudjelovali i učitelji naše škole. Iz teksta izdvajam zaključak studije ''STAVOVI UČITELJA O OCJENJIVANJU'' autora: Vesna Buljubašić Kuzmanović, Marino Kavur, Marina Perak. Cjelu studiju možete pročitati na linku: http://hrcak.srce.hr/file/94868


Zaključak
Ocjenjivanje, kao glavni postupak mjerenja znanja i napretka, u sebi
sadrži čitav niz pitanja kao što su na primjer: što ocjenjivati, kako ocjenjivati,
pitanje subjektivnosti i objektivnosti ocjenjivanja. U dostupnoj recentnoj
literaturi istraženi su stavovi učitelja o ocjenjivanju učenika. Brlas (2004.) u
svojem istraživanju upozorava na činjenicu da dvije trećine nastavnika nije
zadovoljno trenutnim načinom ocjenjivanja učenika i da ocjene kojima
ocjenjuju učenike samo u određenoj mjeri odražavaju stvarno znanje i
sposobnosti učenika.
Ocjenjivanje postaje prilično traumatizirajuća aktivnost ne samo za
učitelje, već i za učenike. Ocjenjivački kriteriji i skale nisu ništa drugo nego
predmet svojevrsnog društvenog dogovora. Budući da se odnose na vrlo
složene pojave (znanje, vještine, sposobnosti), ocjenjivački kriteriji ne mogu
biti strogo stručni i znanstveni. Osim toga, u praktičnoj su primjeni podložni
različitim tumačenjima i načinima uporabe od strane pojedinog ocjenjivača.
Dobiveni i analizirani rezultati istraživanja, provedenog početkom lipnja
2008. godine na ukupno 40 učitelja predmetne i razredne nastave u OŠ Tenja u
Tenji i u OŠ Antuna Mihanovića u Osijeku, ukazuju na sličnost stavova i
primjene ocjenjivanja u odnosu na spol i radni staž učitelja. Međutim, rezultati
pokazuju da postoji značajna razlika u stavovima i primjeni ocjenjivanja
između učitelja razredne i predmetne nastave, što su pokazali i drugi nalazi
autora. Učitelji razredne nastave percipiraju se kao objektivniji i blaži
ocjenjivači u odnosu na učitelje predmetne nastave. Međutim, i kod jednih i
drugih prevladava tradicionalan pristup ocjenjivanju s jasno izraženim
stavovima da su promjene nužne.

U daljem praćenju rada osvrnut ćemo se i na konkretne primjere iz rada naših učitelja.

Nema komentara:

Objavi komentar